ΓΥΜΝΑΣΙΟ

H ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

           Στο Γυμνάσιο διδάσκονται όλα τα μαθήματα σε επίπεδο βασικών γνώσεων. Για να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου και για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου πατήστε εδώ.

Οι τάξεις του Γυμνασίου έχουν μια ιδιαίτερη κρισιμότητα για τους μαθητές που φοιτούν σ’ αυτό, η οποία συχνά δεν γίνεται αντιληπτή, λόγω της ευκολίας με την οποία οι μαθητές επιτυγχάνουν υψηλές βαθμολογίες.


           Οι τάξεις του Γυμνασίου έχουν μια ιδιαίτερη κρισιμότητα για τους μαθητές που φοιτούν σ’ αυτό, η οποία συχνά δεν γίνεται αντιληπτή, λόγω της ευκολίας με την οποία οι μαθητές επιτυγχάνουν υψηλές βαθμολογίες.

           Η κρισιμότητα αυτή έγκειται στα δύο γεγονότα που παρουσιάζονται παρακάτω: 

ΣΥΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

Οι γνώσεις που προβλέπεται να αποχτήσουν κατά τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο, έχουν θεμελιώδη σημασία για τη συνέχεια της μαθητικής τους ζωής . Αυτό αφορά όλα τα μαθήματα, αλλά ιδιαίτερα τα Μαθηματικά, τη Νεοελληνική Γλώσσα, τα Αρχαία και τη Φυσική.

ΚΤΙΣΙΜΟ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ

Οι γνώσεις που προβλέπεται να αποχτήσουν κατά τη φοίτησή τους στο Γυμνάσιο, έχουν θεμελιώδη σημασία για τη συνέχεια της μαθητικής τους ζωής . Αυτό αφορά όλα τα μαθήματα, αλλά ιδιαίτερα τα Μαθηματικά, τη Νεοελληνική Γλώσσα, τα Αρχαία και τη Φυσική.

Οι γνώσεις στα βασικά μαθήματα

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Στα Μαθηματικά διδάσκονται όλες τις βασικές έννοιες και πράξεις , που σε κάθε σύνθετο μαθηματικό πρόβλημα οι μαθητές θα τα βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους. Άρα ο μαθητής ή θα αποκτήσει μια άνεση στο χειρισμό τους, που θα του δώσει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει σύνθετες έννοιες και προβλήματα, αρχής γενομένης από το Λύκειο ή δεν θα μπορέσει να κατανοήσει τη λογική των εννοιών, των συμβολισμών και των πράξεων, μ’ αποτέλεσμα στο Λύκειο να μη μπορεί ανταποκριθεί. Είναι χαρακτηριστικά τα αποτελέσματα των Πανελληνίων! Στην οικονομική κατεύθυνση, κάθε χρόνο το 50 % περίπου των υποψηφίων, δηλαδή γύρω στους 11.500 μαθητές, γράφουν κάτω από 5 στα 20, όταν το 5 αντιστοιχεί στις ερωτήσεις θεωρίας!!

Ν. ΓΛΩΣΣΑ

Στη Γλώσσα, οι μαθητές για πρώτη φορά καλούνται να αναπτύξουν ιδέες που συγκροτούν μια άποψη , να διατυπώσουν ένα κείμενο που να αποδίδει αυτό που θέλουν να γράψουν και να κατανοήσουν το νόημα ενός κειμένου ή τα γλωσσικά στοιχεία που χρησιμοποιεί. Αν συνηθίσουν να αντιγράφουν έτοιμα κείμενα, θα βρεθούν σε μεγάλη δυσκολία στο Λύκειο. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2022 στις Πανελλήνιες το ποσοστό των μαθητών που έγραψαν πάνω από 18, σε κάθε κατεύθυνση, κυμάνθηκε μεταξύ 0,17 % και 2,5 %, ενώ στη κατεύθυνση των Οικονομικών έγραψαν πάνω από 18 μόνο 42 μαθητές από τους 24.361 που συμμετείχαν!!!

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Στα Αρχαία οι μαθητές του Γυμνασίου προβλέπεται να διδαχθούν όλη τη Γραμματική και το Συντακτικό . Είναι φανερό ότι αν δεν καταφέρουν να καταλάβουν την εκφραστική δυνατότητα που δίνουν, η Γραμματική και το Συντακτικό, στην Αρχαία και κατ’ επέκταση στη σύγχρονη Ελληνική γλώσσα ή δεν αποχτήσουν, σε σημαντικό βαθμό την ικανότητα να αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν τους κανόνες, δύσκολα θα μπορέσουν να τα καταφέρουν στο Λύκειο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις Πανελλήνιες εξετάσεις οι μαθητές που εξετάζονται στα Αρχαία και πετυχαίνουν βαθμολογίες μεγαλύτερες του 18, συνήθως είναι γύρω στο 2,5 % και σπανίως ξεπερνούν το 5 %!

ΦΥΣΙΚΗ

Στη Φυσική οι μαθητές διδάσκονται στο Γυμνάσιο τις βασικές έννοιες της μηχανικής και του ηλεκτρισμού . Αν δεν καταφέρουν να αντιληφθούν τις έννοιες αυτές και να τις αντιστοιχίσουν με πραγματικότητες, μένουν με το δυσάρεστο συναίσθημα ότι πρέπει να θυμούνται πράγματα που δεν καταλαβαίνουν, αναπτύσσουν ένα αίσθημα δυσαρέσκειας, που δύσκολα ξεπερνιέται στο Λύκειο.

Τρόπος μελέτης – Οδηγός Επιτυχίας

 Στο Γυμνάσιο η μαθητική νοοτροπία που σχηματίζεται εστιάζεται πάνω στα εξής χαρακτηριστικά.

μονο μνημη;

Αρκεί να θυμάμαι  ή πρέπει και να καταλαβαίνω; Ακόμα και σε βασικές μαθηματικές πράξεις οι μαθητές αρκούνται να θυμούνται τι περίπου πρέπει να κάνουμε και ούτε ξέρουν ούτε κρίνουν αναγκαίο να ξέρουν, γιατί το κάνουν έτσι. Όμως έτσι μπερδεύονται εύκολα και όταν αλλάξουμε κεφάλαιο ή τάξη, ξεχνάνε τελείως αυτά που ¨μάθανε¨.

η αναγκη του τροπου σκεψης

Αρκεί να θυμάμαι πως λύνεται αυτός ο τύπος των ασκήσεων ή πρέπει να γνωρίζω και τον τρόπο σκέψης που οδηγεί στη λύση που επιλέγουμε. Συνήθως οι μαθητές για να λύσουν μια άσκηση ή ερώτηση προσπαθούν να θυμηθούν μια ¨ίδια¨, αλλιώς δικαιολογούνται λέγοντας ¨αυτό δεν το είχαμε κάνει¨. Σπανίως εκτιμούν με προσοχή τα δεδομένα και εξετάζουν εναλλακτικές επιλογές για να καταλήξουν στην κατάλληλη λύση. Αυτή η νοοτροπία εάν υιοθετηθεί από τους μαθητές στο Γυμνάσιο, είναι πολύ δύσκολο να ανατραπεί στο Λύκειο. Μάλιστα αυτή, σε πολύ μεγάλο βαθμό, ευθύνεται για τα άσχημα αποτελέσματα στις Πανελλήνιες, που αναφέραμε παραπάνω!

κτισιμο λυσησ απο το μαθητη

Πρέπει κάποιος να μου πει τη λύση που εγώ θα θυμηθώ  ή να προσπαθήσω να βρω τη λύση μόνος μου, βασισμένος στην καλή γνώση της θεωρίας και έχοντας κατανοήσει τον τρόπο σκέψης για τη λύση των ασκήσεων; Πολύ συχνά οι μαθητές του Γυμνασίου, αποχτούν τη νοοτροπία, να μεταθέτουν τη δυσκολία τους σε κάποιον βοηθό καθηγητή ή γονέα και να θεωρούν ότι αυτοί το μόνο που χρειάζεται να κάνουν, είναι να θυμούνται τη λύση, που κάποιος άλλος τους έδωσε έτοιμη. Πολύ σημαντική τροχοπέδη για το Λύκειο και τη συνέχεια!

η δουλεια μασ

Είναι φανερό ότι η ώθηση των μαθητών στη σωστή κατεύθυνση και η διασφάλιση της επάρκειας απέναντι στις απαιτήσεις του σχολείου, απαιτεί όχι απλώς να έχει μια βοήθεια για τα μαθήματα του σχολείου, αλλά σωστή καθοδήγηση. Επομένως η εγγραφή στο φροντιστήριο είναι απαραίτητη, ώστε να εξασφαλίσουμε ότι ο κάθε μαθητής θα αποκτήσει και τις απαραίτητες γνώσεις και την κατάλληλη μαθητική νοοτροπία.

           Βασική στόχευση της δουλειάς μας αποτελεί οι μαθητές μας να είναι πολύ καλοί στο σχολείο. Διευκρινίζουμε: όχι απλώς στο πως θα αποσπάσουμε έναν καλό βαθμό, παρουσιάζοντας ένα τετράδιο ή γράφοντας καλά στα διαγωνίσματα, των οποίων τα θέματα είναι γενικά προβλέψιμα, αλλά να αισθάνονται απόλυτη επάρκεια, όποιες κι αν είναι οι απαιτήσεις των καθηγητών τους. Επομένως η δουλειά μας δεν εξαντλείται στην κάλυψη των τρεχουσών αναγκών του σχολείου, αλλά τις υπερβαίνει, ώστε οι μαθητές να αισθάνονται πως ότι και να μου ζητηθεί, το ξέρω.

           Οι μαθητές μας εφοδιάζονται, σε όλα τα μαθήματα που διδάσκονται, με βοηθητικά βιβλία που έχουν επεξεργαστεί οι καθηγητές του φροντιστηρίου, ώστε να τους εξασφαλίζουν το απαραίτητο υλικό, για να πετύχουμε τον προηγούμενο στόχο.

           Στις προαγωγικές εξετάσεις των τάξεων του Γυμνασίου οι μαθητές εξετάζονται στα εξής επτά (7) μαθήματα: Μαθηματικά, Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Αρχαία, Φυσική, Ιστορία, Βιολογία και Αγγλικά. Για να προαχθεί στην επόμενη τάξη ένας μαθητής του Γυμνασίου πρέπει να πετύχει ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του, σε όλα τα μαθήματα, να είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 10 ή ο γενικός μέσος όρος των βαθμών των μαθημάτων του, να είναι μεγαλύτερος ή ίσος του 13. Διαφορετικά παραπέμπεται σε επαναληπτικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο σε όσα μαθήματα έχει βαθμό μικρότερο του 10, εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων δεν υπερβαίνει τα 4. Σε διαφορετική περίπτωση επαναλαμβάνει την τάξη. Μπορείτε να δείτε το ΦΕΚ για τις ρυθμίσεις των προαγωγικών εδώ.